Jeżeli dziecko ma zalecone zaklejanie oka (specjalista prowadzący określa które oko zasłaniamy i na jaki czas), to ćwiczenia zawarte w książce „161 ćwiczeń widzenia podczas zaklejania oczu” wykonujemy z plasterkiem lub zasłonką.
Jeżeli w ćwiczeniach jest uwaga: „powieś kartę do dali” lub „umieszczamy kartę możliwie najdalej”, to umieszczamy karty w takiej odległości od dziecka żeby widziało to, co jest na karcie, ale żeby ta odległość była blisko granicy ostrości widzenia słabszego oka.
Ta odległość dla każdego dziecka będzie inna, ponieważ każde z nich może mieć inną ostrość widzenia – obniżoną z powodu niedowidzenia lub normalną, gdy dziecku tylko ucieka oko. Poprzez obserwację dziecka będziemy widzieć czy zadanie sprawia mu trudność czy nie.
Jeżeli karta przeznaczona do obserwacji dali jest zbyt blisko, dziecko będzie bez większego wysiłku wykonywało zadania wzrokowe. Możemy wtedy odsunąć się o 10-15 cm.
W czasie trwania terapii ostrość widzenia będzie się poprawiać. Będziemy obserwować, że dziecko z coraz mniejszym wysiłkiem rozwiązuje zadania. Zatem powinniśmy zwiększać odległość pracy wzrokowej wraz z widocznymi postępami dziecka.
Pracując z dziećmi z zespołem aspergera, ze spektrum autyzmu lub autyzmem; słabowidzącymi, z niepełnosprawnością ruchową lub intelektualną lub osobami dorosłymi (po wylewie, udarze, w przebiegu chorób neurologicznych, itp. ) – dostosowujemy odległość pracy oraz trudność ćwiczeń do możliwości dziecka!
217 ćwiczeń znajduje się w drukowanej książce „2461 ćwiczeń widzenia podczas zaklejania oczu”. W tym ebooku znajdujesz kolejne 30!