Nowoczesny specjalista to specjalista synergiczny
Taki, który prowadzi do osiągnięcia celu terapeutycznego. Taki, który wie, jak efektywnie przeprowadzić diagnozę, kiedy może pomóc, a kiedy przekaże pacjenta do odpowiedniego specjalisty. Taki, który łączy wiele elementów w jeden spójny, indywidualny proces terapeutyczny. Taki, który wie, na co stać jego pacjentów. Odpowiednio z nimi pracuje i motywuje ich do kolejnych osiągnięć. Taki, który umiejętnie wykorzysta możliwości pacjenta na korzyść terapii.
Pracując z pacjentami, jako specjaliści z zakresu: optometrii, ortoptyki, integracji sensorycznej , psychologii, neuropsychologii, fizjoterapii, terapii ręki, osteopatii, tyflopedagogiki, pedagogiki specjalnej lub pokrewnych; doskonale wiemy, że zakres naszej wiedzy, nie kończy się na zagadnieniach związanych z naszą specjalnością. Warto spoglądać na siebie i swoich pacjentów, zadając sobie pytanie – jakim specjalistą jestem?
– czy potrafię zauważyć zaburzenia z zakresu innych specjalności u moich pacjentów?
– czy wiem kiedy i do kogo przekierować dziecko, gdy zauważone zaburzenie wykracza poza moje kompetencje?
– czy terapia, którą prowadzę wspiera rozwój innych dziedzin rozwoju?
Zrób wszystko, żeby Twoi pacjenci chcieli razem z Tobą przejść przez proces terapeutyczny, a rodzice darzyli cię pełnym zaufaniem. Poznaj konkretne metody działania nowoczesnych specjalistów i czerp z ich doświadczenia!
– dodaj do obserwacji i diagnozy elementy z zakresu przetwarzania wzrokowego;
– różnicuj powody występowanie trudności w nauce lub w dysleksji;
– dodaj elementy terapii integracji wzrokowo-motorycznej, orientacji przestrzennej i analizy wzrokowej, do terapii wiodącej;
– bądź przykładem nowoczesnego specjalisty, który szeroko patrzy na pacjentów, skutecznie odnajdując powody zaburzeń;
Ucz się od optometrystki – Barbary Pakuła – jednej z największych polskich optometrystów i optometrystek, która pracuje z pacjentami małymi i dużymi, jednocześnie ucząc innych specjalistów jak pomagać lepiej i skuteczniej.