Przejdź do treści

Diagnoza optometryczna dzieci 10-16 lat

TEMAT: Diagnoza optometryczna dzieci 10 – 16 lat

MIEJSCE: Kalisz

TERMIN: 10.02.2024, szkolenie potrwa 9h w godzinach 9-17

LIMIT MIEJSC: minimum 4 osoby, maksymalnie 6 osób

DLA KOGO?

Dla optometrystów i przyszłych optometrystów, którzy chcą poszerzyć swój warsztat o dobór korekcji okularowej dzieci.

CO WYNIESIESZ ZE SZKOLENIA?

  • procedury oceny ruchów oczu, ustawienia gałek ocznych;
  • procedury oceny widzenia obuocznego, akomodacji;
  • skiaskopię statyczną oraz dynamiczną;
  • procedury niefarmakologicznego rozluźniania akomodacji;
  • ostateczny dobór korekcji okularowej lub w razie potrzeby skierowanie na terapię widzenia (do Ciebie lub innego specjalisty).

DOWIESZ SIĘ:

  • kiedy przepisać korekcję, a kiedy odesłać do innego specjalisty?
  • kiedy koniecznie wymagana jest atropiniazacja?
  • jak rozpoznać skurcz akomodacji i pseudokrótkowzroczność?
  • kiedy i dlaczego dzieci kłamią podczas badania?
    jak usprawnić wywiad, żeby był kompletny, empatyczny i szybki?
  • jak komunikować się z dzieckiem?
  • jaka jest droga pacjenta od wejścia do salonu, aż do wyjścia?
  • jak przygotować zespół do obsługi małych pacjentów?
  • jak przystosować całą część sprzedażową i gabinetową?

POZNASZ:

  • bezpieczne procedury badania refrakcji,
    procedury niefarmakologicznego rozluźniania akomodacji,
    metody weryfikacji przepisanej korekcji okularowej;
  • ocenę odpowiedzi akomodacji w nowodobranej korekcji;
    metody sprawdzenia czy rozluźniliśmy akomodację dostatecznie dobrze, czy wymagana jest atropinizacja;
  • kiedy mamy do czynienia z optodysleksją?
  • jak powinno wyglądać badanie optometryczne dzieci z problemami z nauką (te badanie jest podstawą do wystawienia zaświadczenia do poradni psychologiczno-pedagogicznej);
  • metody kontroli przyrostu krótkowzroczności;
  • pseudokrótkowzroczność – czy korygować? Jak pomóc pacjentowi?
  • ergonomia i higiena pracy wzrokowej – jakie zasady musisz przekazać?
  • soczewki kontaktowe – czy są dla dzieci czy nie?
  • jak dobrać folie percepcyjne (kolorowe maski), gdy dziecko nie ma problemów z widzeniem obuocznym, ruchami oczu i akomodacją, ale jednocześnie nadal ma problemy z czytaniem, skaczącym tekstem i zrozumieniem tekstu?

DODATKOWO OTRZYMASZ:

  • CERTYFIKAT 

PROWADZĄCA

BARBARA PAKUŁA

Optometrysta, kontaktolog i terapeuta widzenia (NO10201).

Na potrzeby diagnozy funkcjonalnej opracowałam własną metodę badania dzieci, zawierającą testy ostrości, kontrastu, stłoczenia, koloru, percepcji i pamięci wzrokowej – Tyflotests.

Od 13 lat badam pacjentów małych i dużych. Posiadam własny gabinet optometryczny, gdzie praktykuję. 

Bloguję, jestem wykładowcą, prowadzę szkolenia, kursy online i webinary. Jestem autorem i wydawcą książek oraz akcesoriów do terapii widzenia.

Przeszkoliłam już ponad 550 osób osobiście, ponad 1500 osób
w trybie pracy online oraz sprzedałam 21000 egzemplarzy swoich książek!