TEMAT: Diagnoza optometryczna dzieci 10 – 16 lat
MIEJSCE: Kalisz
TERMIN: 10.02.2024, szkolenie potrwa 9h w godzinach 9-17
LIMIT MIEJSC: minimum 4 osoby, maksymalnie 6 osób
DLA KOGO?
Dla optometrystów i przyszłych optometrystów, którzy chcą poszerzyć swój warsztat o dobór korekcji okularowej dzieci.
CO WYNIESIESZ ZE SZKOLENIA?
- procedury oceny ruchów oczu, ustawienia gałek ocznych;
- procedury oceny widzenia obuocznego, akomodacji;
- skiaskopię statyczną oraz dynamiczną;
- procedury niefarmakologicznego rozluźniania akomodacji;
- ostateczny dobór korekcji okularowej lub w razie potrzeby skierowanie na terapię widzenia (do Ciebie lub innego specjalisty).
DOWIESZ SIĘ:
- kiedy przepisać korekcję, a kiedy odesłać do innego specjalisty?
- kiedy koniecznie wymagana jest atropiniazacja?
- jak rozpoznać skurcz akomodacji i pseudokrótkowzroczność?
- kiedy i dlaczego dzieci kłamią podczas badania?
jak usprawnić wywiad, żeby był kompletny, empatyczny i szybki? - jak komunikować się z dzieckiem?
- jaka jest droga pacjenta od wejścia do salonu, aż do wyjścia?
- jak przygotować zespół do obsługi małych pacjentów?
- jak przystosować całą część sprzedażową i gabinetową?
POZNASZ:
- bezpieczne procedury badania refrakcji,
procedury niefarmakologicznego rozluźniania akomodacji,
metody weryfikacji przepisanej korekcji okularowej; - ocenę odpowiedzi akomodacji w nowodobranej korekcji;
metody sprawdzenia czy rozluźniliśmy akomodację dostatecznie dobrze, czy wymagana jest atropinizacja; - kiedy mamy do czynienia z optodysleksją?
- jak powinno wyglądać badanie optometryczne dzieci z problemami z nauką (te badanie jest podstawą do wystawienia zaświadczenia do poradni psychologiczno-pedagogicznej);
- metody kontroli przyrostu krótkowzroczności;
- pseudokrótkowzroczność – czy korygować? Jak pomóc pacjentowi?
- ergonomia i higiena pracy wzrokowej – jakie zasady musisz przekazać?
- soczewki kontaktowe – czy są dla dzieci czy nie?
- jak dobrać folie percepcyjne (kolorowe maski), gdy dziecko nie ma problemów z widzeniem obuocznym, ruchami oczu i akomodacją, ale jednocześnie nadal ma problemy z czytaniem, skaczącym tekstem i zrozumieniem tekstu?
DODATKOWO OTRZYMASZ:
- CERTYFIKAT
PROWADZĄCA
BARBARA PAKUŁA
Optometrysta, kontaktolog i terapeuta widzenia (NO10201).
Na potrzeby diagnozy funkcjonalnej opracowałam własną metodę badania dzieci, zawierającą testy ostrości, kontrastu, stłoczenia, koloru, percepcji i pamięci wzrokowej – Tyflotests.
Od 13 lat badam pacjentów małych i dużych. Posiadam własny gabinet optometryczny, gdzie praktykuję.
Bloguję, jestem wykładowcą, prowadzę szkolenia, kursy online i webinary. Jestem autorem i wydawcą książek oraz akcesoriów do terapii widzenia.
Przeszkoliłam już ponad 550 osób osobiście, ponad 1500 osób
w trybie pracy online oraz sprzedałam 21000 egzemplarzy swoich książek!