TEMAT: Diagnoza funkcjonalna widzenia dzieci (słabowidzących, z niepełnosprawnościami, korowe zaburzenia widzenia, z autyzmem, z zespołem Aspergera, z innymi trudnościami, zaburzeniami).
TERMIN: 13-14 listopad (sobota) w godz. 10 -17; (niedziela) w godz. 9-13
MIEJSCE: KALISZ
ZAKWATEROWANIE – ISTNIEJE MOŻLIWOŚC SKORZYSTANIA Z NASZEJ BAZY NOCLEGOWEJ (dwupokojowe mieszkania, na wyłączność, z zamkniętym parkingiem)
TYFLOTESTS – uczestnicy otrzymują pakiet testów diagnostycznych
DLA KOGO? – kurs powstał z myślą specjalistach pracujących z dziećmi i ich wzrokiem:
- tyflopedagogach,
- pedagogach specjalnych,
- terapeutach SI i WWR,
- fizjoterapeutach,
- optometrystach,
- ortoptystach,
- pedagogach.
PLAN:
- Diagnoza funkcjonalna widzenia – założenia;
- Różnica pomiędzy diagnozą: lekarską, optometryczną a funkcjonalną
- Dlaczego i u kogo trzeba wykonać diagnozę funkcjonalną?
- Choroby, zaburzenia, w przebiegu których należy wykonać diagnozę funkcjonalną.
- Kto i kiedy wykonuje diagnozę funkcjonalną widzenia?
- Omówienie testów wykonywanych przy diagnozie funkcjonalnej (UWAGA – omawiamy Tyflotests!).
- Karta diagnozy funkcjonalnej – omówienie.
- Jak wygląda badanie?
- Planowanie terapii i rehabilitacji widzenia.
- Komunikacja z dzieckiem.
- Holistyczne podejście do pacjenta.
PROWADZĄCA:
mgr Barbara Pakuła – optometrysta, terapeuta widzenia, kontaktolog. Autorka książek, akcesoriów do terapii widzenia.
Na potrzeby diagnozy funkcjonalnej opracowała własną metodę badania dzieci, zawierającą testy ostrości, kontrastu, stłoczenia, koloru, percepcji i pamięci wzrokowej – Tyflotests.
W cenie szkolenia otrzymają Państwo: zaświadczenie o uczestnictwie, notatki w formie prezentacji i zeszytowej oraz załącznik do certyfikatu.