• Problemy z nauką?
  • Brak koncentracji?
  • Wymuszone, słabe czytanie?
  • Ból głowy?
  • Trudności z koordynacją ruchową? Sportem?
  • Dziecko zaczyna być senne lub wręcz przeciwnie – nadpobudliwe, zdenerwowane podczas nauki?


Problemy z nauką mogą, ale nie muszą oznaczać, że dziecko może mieć dysleksję…

Potrzebujemy pełnej diagnostyki wzrokowej, ponieważ zaburzenia widzenia skutecznie potrafią utrudnić naukę. Jednocześnie objawy tych zaburzeń są łudząco podobne do tych dyslektycznych….

Nie trzeba nosić okularów żeby mieć zaburzenia funkcji wzrokowych !

Może Twój podopieczny ma zaburzone ruchy oczu, na przykład ruchy sakkadowe?

Czytanie z niedokładnymi, zbyt szybkimi lub zbyt wolnymi sakkadami nie jest efektywne, a analizowany tekst nie jest dla dziecka zrozumiały…

Może problem leży w pracy akomodacji? Nadmiernej…? Niedostatecznej? Niesprawnej? Męczliwej?

Gdy tekst jest raz wyraźny, raz niewyraźny trudno o skupienie, zapamiętywanie i skuteczną naukę…

Być może układ widzenia obuocznego jest niestabilny? Zdarza się, że dzieci lub młodzież mają ukrytego (lub jawnego) zeza i on powoduje zaburzenia widzenia…

Jak się uczyć, gdy podczas pracy wzrokowej cały czas walczymy o pojedyncze, wyraźne widzenie?

Co to jest optodysleksja?

Czy zaburzenia widzenia powodują dysleksję?

Na jakim etapie – gałki ocznej, drogi wzrokowej czy kory wzrokowej – mamy do czynienia z zaburzeniami?

Czy i kiedy terapia widzenia pomoże?

Odpowiem na te i wiele innych pytań!

Kurs „Optodysleksja czy dysleksja. Zaburzenia widzenia a problemy w nauce” powstał z myślą specjalistach pracujących z dziećmi i ich wzrokiem:

  • optometrystach,
  • ortoptystach,
  • pedagogach,
  • pedagogach specjalnych,
  • terapeutach SI i WWR,
  • tyflopedagogach,
  • fizjoterapeutach.

Czego nauczysz się podczas kursu?

  • poznasz jak pracuje wzrok;
  • pokażę ci jak funkcjonują konkretne układy wzrokowe;
  • dowiesz się, gdzie możemy spodziewać się zaburzeń;
  • omówimy przyczyny i objawy zaburzeń funkcji wzrokowych;
  • zobaczysz czym jest optodysleksja oraz skurcz akomodacji;
  • pokażę Ci jak skutecznie i praktycznie sprawdzić czy mamy do czynienia z zaburzeniem funkcji wzrokowych;
  • poznasz metody przesiewowych badań funkcji wzrokowych;
  • poznasz model Skeffingtona;
  • terapia widzenia – kiedy trzeba ją zastosować? Jaka jest jej skuteczność?
  • kolorowe filtry – jakie mają zastosowanie w dysleksji?
  • system magno i parvokomórkowy – jak działają? Czy mają wpływa na dysleksję?
  • dominacja oka – sensoryczna, motoryczna i obserwacyjna – czym się różnią?
  • które zaburzenia widzenia są ściśle skorelowane z dysleksją a które nie?

Kim jestem?

Nazywam się Barbara Pakuła. Jestem optometrystą (NO10201)- od 2008r. pracuję z dorosłymi i z dziećmi dobierając okulary, soczewki kontaktowe i prowadząc terapię widzenia. Ukończyłam optometrię na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza. 

Jestem również mamą Zosi, która urodziła się z nadwzrocznością (okulary z plusem) i niedowidzeniem lewego oczka. 

Pracowałam z córką kilka lat i teraz Zosia nie ma już niedowidzenia, ale za to ja mam:

  • gabinet, w którym wykorzystuję swoje doświadczenie pracując z dziećmi,
  • bloga, dzięki któremu edukuję i promuję optometrię,
  • szkolenia, podczas których uczę kolejnych specjalistów,
  • książki o widzeniu. 

Co mówią uczestnicy moich kursów?

Kurs p.Basi to konkretny teoretyczno-praktyczny warsztat prowadzony z całą znajomością wiedzy optometrycznej. Pani Basia ciepła, miła i życzliwa. Przekazuję wiedzę rzetelnie służąc narzędziami stosowanymi w optometrii, które można schować do torebki. Dziękuję za wiedzę, którą nabyłam i z całą pewnością będę jej używać w terapii neurologopedycznej, u dzieci z zagrożeniem dysleksji i u których funkcje wzrokowe wymagają wsparcia w terapii.

Małgorzata Pysiewicz

Szkolenie prowadzone przez p. Barbarę jest profesjonalne, pełne informacji wziętych z praktyki gabinetowej, która z pewnością ułatwi diagnozę i przeprowadzenie ćwiczeń w mojej karierze zawodowej. Wiadomości przekazywane są w sposób łatwo przyswajalny, a w razie potrzeby p.Basia pokaże, wytłumaczy, a nawet rozrysuje, aż do skutku. Byłam na wielu szkoleniach, ale Funkcje Wzrokowe faktycznie przybliżyły mi problemy, które są opisywane w różnych skryptach, ale sposób przekazu nie jest tak zrozumiały. P.Basia jest bardzo kompetentną i rzetelną osobą. Posiada ogromną praktykę, w w tym wszystkim jest skromną, sympatyczną i pełną empatii osobą.

Dorita Gręda

___________

Plan kursu:

Dyleksja a optodysleksja – definicje, różnice, historia.

Wady wzroku a dysleksja:

  • czy wady wzroku mają wpływ na powstanie dysleksji?
  • czy wady wzroku mają wpływ na naukę i problemy z uczeniem?
  • omówienie konkretnych wad wzroku (nadwzroczność, krótkowzroczność, astygmatyzm);

Zaburzenia widzenia – omówienie systemów, zaburzeń, objawów, przyczyn oraz związku z dysleksją:

  • funkcji orientacyjnych wzroku;
  • ruchów oczu (fiksacje, sakkady, śledzenie, wergencji);
  • akomodacji (nadmierna, niedostateczna, niesprawna);
  • widzenia obuocznego (zezy ukryte, zezy jawne, supresja, ekscentryczna fiksacja, anomalna korespondencja siatkówkowa, niedowidzenie);
  • przetwarzania wzrokowego (szlaki magnokomórkowy i parvokomórkowy).

Dominacja oka – motoryczna, sensoryczna, obserwacyjna – czy dominacja może się zmieniać?

Czy i które zaburzenia widzenia są bezpośrednio związane z dysleksją? Jak silna jest korelacja?

Kolorowe filtry – jakie jest zastosowanie w dysleksji, czy pomagają?

Terapia widzenia:

  • które zaburzenia widzenia wymagają ćwiczeń wzrokowych?
  • czy terapię stosuje się, gdy uczeń ma zdiagnozowaną dysleksję?
  • jaka jest skuteczność terapii widzenia w pracy z konkretnymi zaburzeniami?

BADANIA PRZESIEWOWE:

  • ruchów oczu (sakkady, śledzenie, wergencyjne)
  • akomodacji (amplituda, sprawność, stabilność)
  • widzenia obuocznego (zez ukryty, zez jawny, stereopsja, fuzja);

+ NOTATKI W PDF

+ CERTYFIKAT

+ SESJA PYTAŃ I ODPOWIEDZI

+ 12 MIESIĘCY DOSTĘPU DO KURSU

+ SESJA PYTAŃ I ODPOWIEDZI

Najczęściej zadawane pytania:

Czy za zakupiony Kurs mogę otrzymać fakturę?   

Oczywiście. Każdy uczestnik kursu otrzyma potwierdzenie zakupu w formie Faktury. Jeżeli prowadzisz Firmę, to podczas składania zamówienia podaj swój Numer identyfikacji Podatkowej (NIP) Mail z linkiem do pobrania dokumentu zostanie wysłany w ciągu maksymalnie 24 godzin od zaksięgowania wpłaty.

Czy otrzymam jakieś zaświadczenie o odbytym Kursie?

Tak. Do wszystkich Uczestników Kursu wyślemy (pocztą tradycyjną) Certyfikat ukończenia kursu. Dlatego ważne, aby podczas składania zamówienia, poprawnie wypełnić wszystkie pola adresowe.

Kiedy otrzymam Certyfikat?

Wysyłkę certyfikatów rozpoczniemy niezwłocznie po zakończeniu Kursu.

Pracuję do późnych godzin wieczornych. Jak mogę wziąć udział w Kursie?

Kurs będzie dostępny w formie video. Każdy z Uczestników będzie otrzymywał wiadomości e-mail zawierające link do konkretnego modułu/części oraz hasło. Filmy można zatem obejrzeć w dowolnym momencie.

Jak długo będę mieć dostęp do kursu?

12 miesięcy.