Przejdź do treści
  • Problemy z nauką?

  • Brak koncentracji?

  • Wymuszone, słabe czytanie?

  • Ból głowy?

  • Trudności z koordynacją ruchową? Sportem?

  • Dziecko zaczyna być senne lub wręcz przeciwnie – nadpobudliwe, zdenerwowane podczas nauki?

Problemy z nauką mogą, ale nie muszą oznaczać, że dziecko może mieć dysleksję…

Potrzebujemy pełnej diagnostyki wzrokowej, ponieważ zaburzenia widzenia skutecznie potrafią utrudnić naukę. Jednocześnie objawy tych zaburzeń są łudząco podobne do tych dyslektycznych….

Wady wzroku to nie wszystko! Zaburzenia funkcji wzrokowych mogą skutecznie utrudniać naukę, czytanie oraz pracę!

Może Twój podopieczny ma zaburzone ruchy oczu, na przykład ruchy sakkadowe?

Czytanie z niedokładnymi, zbyt szybkimi lub zbyt wolnymi sakkadami nie jest efektywne, a analizowany tekst nie jest dla dziecka zrozumiały…

optodysleksja
optodysleksja

Może problem leży w pracy akomodacji? Nadmiernej…? Niedostatecznej? Niesprawnej? Męczliwej?

Gdy tekst jest raz wyraźny, raz niewyraźny trudno o skupienie, zapamiętywanie i skuteczną naukę…

Być może układ widzenia obuocznego jest niestabilny? Zdarza się, że dzieci lub młodzież mają ukrytego (lub jawnego) zeza i on powoduje zaburzenia widzenia…

Jak się uczyć, gdy podczas pracy wzrokowej cały czas walczymy o pojedyncze, wyraźne widzenie?

optodysleksja

Co to jest optodysleksja?

Czy zaburzenia widzenia powodują dysleksję?

Na jakim etapie – gałki ocznej, drogi wzrokowej czy kory wzrokowej – mamy do czynienia z zaburzeniami?

Czy i kiedy terapia widzenia pomoże?

Czy zmiana koloru tła może pomóc?

Czy tekst naprawdę może się ruszać?

 

Odpowiem na te i wiele innych pytań!

Kurs „Optodysleksja czy dysleksja. Zaburzenia widzenia a problemy w nauce” powstał z myślą specjalistach pracujących z dziećmi i ich wzrokiem:

  • optometrystach,
  • ortoptystach,
  • pedagogach,
  • pedagogach specjalnych,
  • terapeutach SI i WWR,
  • tyflopedagogach,
  • fizjoterapeutach.

 

Czego nauczysz się podczas kursu?

  • poznasz jak pracuje wzrok;
  • pokażę ci jak funkcjonują konkretne układy wzrokowe;
  • dowiesz się, gdzie możemy spodziewać się zaburzeń;
  • omówimy przyczyny i objawy zaburzeń funkcji wzrokowych;
  • zobaczysz czym jest optodysleksja oraz skurcz akomodacji;
  • pokażę Ci jak skutecznie i praktycznie sprawdzić czy mamy do czynienia z zaburzeniem funkcji wzrokowych;
  • poznasz metody przesiewowych badań funkcji wzrokowych;
  • poznasz model Skeffingtona;
  • terapia widzenia – kiedy trzeba ją zastosować? Jaka jest jej skuteczność?
  • syndrom Mears-Irlen – jakie ma znaczenie w dysleksji?
  • system magno i parvokomórkowy – jak działają? Czy mają wpływa na dysleksję?
  • dominacja oka – sensoryczna, motoryczna i obserwacyjna – czym się różnią?
  • które zaburzenia widzenia są ściśle skorelowane z dysleksją a które nie?
  • jaki jest schemat postępowania gdy podejrzewamy optodysleksję?
  • jak dobrać kolorowe maski żeby zniwelować dolegliwości, które powoduje syndrom Mears-Irlen?
  • komu kolorowe maski pomogą?
  • czy syndrom Mears-Irlen dotyczy tylko osób mających problemy wzrokowe?

Dodatkowo otrzymasz zestaw diagnostyczny
„Kolorowe maski”

  • 18 folii percepcyjnych
  • notes diagnostyczny
  • testy
  • instrukcje doboru
  • oznaczenie na mapie specjalistów
  • WARTOŚĆ ZESTAWU 159zł
 

 

Kim jestestem?

Jestem również mamą Zosi, która urodziła się z nadwzrocznością (okulary z plusem) i niedowidzeniem lewego oczka. 

Nazywam się Barbara Pakuła. Jestem optometrystą (NO10201)- od 2008r. pracuję z dorosłymi i z dziećmi dobierając okulary, soczewki kontaktowe i prowadząc terapię widzenia. Ukończyłam optometrię na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza. 

Pracowałam z córką kilka lat i teraz Zosia nie ma już niedowidzenia, ale za to ja mam:

  • gabinet, w którym wykorzystuję swoje doświadczenie pracując z dziećmi,
  • bloga, dzięki któremu edukuję i promuję optometrię,
  • 10 autorskich szkoleń (stacjonarnych i online), podczas których uczę kolejnych specjalistów,
  • książki o widzeniu (m.in. Domowa terapia niedowidzenia, Akomodacja, Ćwiczę oko!). 
Barbara Pakuła

Co mówią uczestnicy moich kursów?

  • Szkolenie prowadzone przez p. Barbarę jest profesjonalne, pełne informacji wziętych z praktyki gabinetowej, która z pewnością ułatwi diagnozę i przeprowadzenie ćwiczeń w mojej karierze zawodowej. Wiadomości przekazywane są w sposób łatwo przyswajalny, a w razie potrzeby p.Basia pokaże, wytłumaczy, a nawet rozrysuje, aż do skutku. Byłam na wielu szkoleniach, ale Funkcje Wzrokowe faktycznie przybliżyły mi problemy, które są opisywane w różnych skryptach, ale sposób przekazu nie jest tak zrozumiały. P.Basia jest bardzo kompetentną i rzetelną osobą. Posiada ogromną praktykę, w w tym wszystkim jest skromną, sympatyczną i pełną empatii osobą.

     Dorita Gręda

 

  • Kurs p.Basi to konkretny teoretyczno-praktyczny warsztat prowadzony z całą znajomością wiedzy optometrycznej. Pani Basia ciepła, miła i życzliwa. Przekazuję wiedzę rzetelnie służąc narzędziami stosowanymi w optometrii, które można schować do torebki. Dziękuję za wiedzę, którą nabyłam i z całą pewnością będę jej używać w terapii neurologopedycznej, u dzieci z zagrożeniem dysleksji i u których funkcje wzrokowe wymagają wsparcia w terapii.

     Małgorzata Pysiewicz

PLAN KURSU

Dyleksja a optodysleksja – definicje, różnice, historia.

Wady wzroku a dysleksja:

  • czy wady wzroku mają wpływ na powstanie dysleksji?
  • czy wady wzroku mają wpływ na naukę i problemy z uczeniem?
  • omówienie konkretnych wad wzroku (nadwzroczność, krótkowzroczność, astygmatyzm);
 

Zaburzenia widzenia – omówienie systemów, zaburzeń, objawów, przyczyn oraz związku z dysleksją:

  • funkcji orientacyjnych wzroku;
  • ruchów oczu (fiksacje, sakkady, śledzenie, wergencji);
  • akomodacji (nadmierna, niedostateczna, niesprawna);
  • widzenia obuocznego (zezy ukryte, zezy jawne, supresja, ekscentryczna fiksacja, anomalna korespondencja siatkówkowa, niedowidzenie);
  • przetwarzania wzrokowego (szlaki magnokomórkowy i parvokomórkowy
  • Dominacja oka – motoryczna, sensoryczna, obserwacyjna – definicje, różnice, wyzwania oraz czy dominacja może się zmieniać

Kolorowe filtry

  • jaka jest historia kolorowych masek?
  • czy kolor tła ma znaczenie, kiedy i u kogo?
  • jakie jest ich zastosowanie w dysleksji, czy pomagają?
  • jak dobierać kolorowe maski?
 

Terapia widzenia:

  • które zaburzenia widzenia wymagają ćwiczeń wzrokowych?
  • czy terapię stosuje się, gdy uczeń ma zdiagnozowaną dysleksję?
  • jaka jest skuteczność terapii widzenia w pracy z konkretnymi zaburzeniami?

BADANIA PRZESIEWOWE:

  • ruchów oczu (sakkady, śledzenie, wergencyjne)
  • akomodacji (amplituda, sprawność, stabilność)
  • widzenia obuocznego (zez ukryty, zez jawny, stereopsja, fuzja)

NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA

Czy za zakupiony Kurs mogę otrzymać fakturę?   

Oczywiście. Każdy uczestnik kursu otrzyma potwierdzenie zakupu w formie Faktury. Jeżeli prowadzisz Firmę, to podczas składania zamówienia podaj swój Numer identyfikacji Podatkowej (NIP) Mail z linkiem do pobrania dokumentu zostanie wysłany w ciągu maksymalnie 24 godzin od zaksięgowania wpłaty.

Czy otrzymam jakieś zaświadczenie o odbytym Kursie?

Tak. Do wszystkich Uczestników Kursu wyślemy (pocztą tradycyjną) Certyfikat ukończenia kursu. Dlatego ważne, aby podczas składania zamówienia, poprawnie wypełnić wszystkie pola adresowe.

Kiedy otrzymam dostęp?

Od razu po dokonaniu płatności otrzymują Państwo dane do logowania do platformy – można zaczynać od razu. Każdy kursant ma indywidualne dane do logowania.

Który kurs zawiera diagnostykę przesiewową?

Kurs optodysleksja zawiera moduł z diagnostyką przesiewową funkcji wzrokowych.

Kto może wykonywać diagnostykę przesiewową?

Nauczyciele, poradnie PP, pedagog specjalny i wspomagający, tyflopedagog, oligofrenopedagog, pielęgniarka, pediatra.
Właściwie przesiewową diagnostykę może zrobić każda osoba – nie jest potrzebny specjalistyczny sprzęt. Po wykryciu zaburzenia pacjent jest przekazany do specjalisty.

Kiedy kursanci otrzymają Kolorowe maski i testy do diagnozy?

Niezwłocznie po zakończeniu zapisów drukujemy certyfikaty dla kursantów i z certyfikatami otrzymają Państwo zestawy diagnostyczne „Kolorowe maski”.

Kto może dobierać kolorowe maski?

Optometryści, ortoptyści, tyflopedagodzy (dla dzieci słabowidzących), poradnie PP, nauczyciele. W każdym przypadku, gdy podejrzewamy zaburzenia percepcyjne lub syndrom Irlen możemy sprawdzić, czy maski przynoszą ulgę i likwidują dolegliwości. Kolor dobierany jest indywidualnie.

Czy jest dostępna instrukcja doboru?

Oczywiście – link.

Czy kursy są na żywo?

Kursy są nagrane i dostępne od razu na platformie. 

Kiedy otrzymam fakturę?

Od razu po opłaceniu kursu lub po wysyłce zakupionych produktów na sklepie, przyjdzie FV na e-mail.

Czy kurs może opłacić szkoła?

Tak. Proszę o kontakt z bok@cwiczeoko.pl Tam należy podać dane szkoły/poradni do faktury i zostanie wystawiona FV przelewowa.

Co zawiera zestaw diagnostyczny „Kolorowe maski”?

Dwa zestawy folii (2*9 kolorowych masek), test, notes diagnostyczny, instrukcję.

Pracuję do późnych godzin wieczornych. Jak mogę wziąć udział w Kursie?

Każdy z Uczestników ma dostęp do platformy szkoleniowej i może zobaczyć nagrania o dowolnej porze.

Jak długo dostępny jest kurs?

Kursy są dostępne dla kursantów przez 12 miesięcy.