Dziecko ma problemy z nauką? Zmagacie się z brakiem koncentracji? Macie problem z wymuszonym, słabym czytaniem?
Podczas nauki pojawia się ból głowy? Widzisz trudności z koordynacją ruchową? Sportem?
Masz wrażenie, że dziecko zaczyna być senne lub wręcz przeciwnie – nadpobudliwe, zdenerwowane podczas nauki?
Byliście na badaniach w poradni, byliście u okulisty. Jesteście pewni, że dziecko ma przepisane okulary lub w ogóle ich nie potrzebuje….. Jednak cały czas macie wrażenie, że coś jest nie tak?
Widzenie to nie tylko dobra ostrość wzroku!
Na poprawne widzenie składa się kilka procesów. Są to:
- funkcje orientacyjne wzroku
- ruchy gałek ocznych
- system wyostrzania widzenia (akomodacja)
- widzenie obuoczne
- percepcja widzenia.
Każdy z tych procesów może być zaburzony!
Ruchy gałek ocznych pozwalają dzieciom na precyzyjne i wydajne czytanie. Problemy z fiksacją, ruchami skokowymi czy śledzącymi skutecznie utrudnią naukę i zapamiętywanie.
Często dzieci ponownie czytają lub przepisują ten sam wyraz, gubią się w tekście, mają trudność ze zrozumieniem czytanego fragmentu.
Dziecko, które ma z nimi problem nie musi mieć wady wzroku lub zeza!
Problemów z ruchami gałek najczęściej nie widać „gołym okiem”…
Na badaniach ostrości widzenia może być wszystko w porządku, ale… to nie wszystko!
Za wyraźne widzenie na każdą odległość odpowiada akomodacja. Przy patrzeniu na dal lub bliż dostosowuje moc oka i pozwala widzieć ostro.
Co się dzieje, gdy jest zaburzona? Gdy pracuje zbyt wolno? Gdy napina się za mocno? Gdy się nie rozluźnia?
Dziecko może skarżyć się na okresowe rozmazywanie obrazu, ból głowy lub oczu. Trudno im przepisać coś z tablicy, gubią się w tekście.
Zaburzenia funkcji wzrokowych mają nie tylko osoby z wadami wzroku!
Jak dobrze się uczyć, gdy oczy nie patrzą tam, gdzie mają? Gdy zbyt mocno się zbiegają lub niedostatecznie?
Dziecko cały czas „walczy”, żeby utrzymać jeden, ostry obraz. Nawet nie wie, że ciągłe uczucie zmęczenia, ból oczu, nawet niekiedy dwojenie obrazu to nie jest normalna sytuacja, więc nie zawsze nam o tym powie.
Czy wzrok dziecka jest w pełni sprawny?
Jeżeli chcesz poznać funkcjonowanie układu wzrokowego – wszystkich procesów widzenia, to jesteś w doskonałym miejscu.
Omówimy każdy układ widzenia. Przejdziemy przez :
- funkcje orientacyjne;
- ruchy oczu;
- akomodację;
- widzenie obuoczne.
Poznaj jak działa cały układ wzrokowy, jak szybko i skutecznie sprawdzić czy mamy do czynienia z zaburzeniem funkcji wzrokowych!
Czego się nauczysz podczas kursu?
- poznasz jak pracuje wzrok;
- pokażę ci jak funkcjonują konkretne układy wzrokowe;
- dowiesz się, gdzie możemy spodziewać się zaburzeń;
- omówimy przyczyny i objawy zaburzeń funkcji wzrokowych;
- zobaczysz czym jest optodysleksja oraz skurcz akomodacji;
- pokażę Ci jak skutecznie i praktycznie sprawdzić czy mamy do czynienia z zaburzeniem funkcji wzrokowych;
- poznasz metody przesiewowych badań funkcji wzrokowych;
- omówimy jakiego specjalisty potrzebują dzieci;
Przejdziemy przez ćwiczenia, które wzmocnią:
- funkcje orientacyjne
- ruchy oczu,
- akomodację,
- widzenie obuoczne.
Poznasz praktyczne sposoby wzmocnienia sprawności i wytrzymałości widzenia dzieci.
Dla kogo jest ten kurs?
Zapraszam do udziału: tyflopedagogów, pedagogów specjalnych, terapeutów SI, fizjoterapeutów, terapeutów ruchu, osoby pracujące w WWR, początkujących optometrystów i ortoptystów, rodziców oraz nauczycieli.
Jak wygląda kurs?
Każda osoba otrzymuje indywidualny dostęp do platformy kursowej, na której znajdują się materiały kursowe. W dowolnym czasie przerabia materiał.
Kim jestem?
Jestem optometrystą, kontaktologiem i terapeutą widzenia (NO10201).
Pomagam dzieciom i dorosłym lepiej widzieć dobierając okulary, soczewki kontaktowe oraz prowadząc terapię widzenia w zakresie m.in.: zeza, niedowidzenia, zaburzeń akomodacji, zaburzeń ruchów oczu oraz zaburzeń koordynacji wzrokowo-ruchowej.
Bloguję, jestem wykładowcą, jestem twórcą 19 szkoleń i kursów online. Jestem autorem 18 książek oraz akcesoriów do terapii widzenia.
- posiadam gabinet, w którym wykorzystuję swoje doświadczenie pracując z dziećmi i dorosłymi,
- piszę bloga, dzięki któremu edukuję i promuję optometrię,
- prowadzę szkolenia stacjonarne i online, podczas których uczę kolejnych specjalistów,
- napisałam kilka książek o widzeniu.
Co mówią uczestnicy moich kursów?
Kurs Funkcje Wzrokowe to konkretny teoretyczno-praktyczny warsztat prowadzony z całą znajomością wiedzy optometrycznej. Pani Basia ciepła, miła i życzliwa. Przekazuję wiedzę rzetelnie służąc narzędziami stosowanymi w optometrii, które można schować do torebki. Dziękuję za wiedzę, którą nabyłam i z całą pewnością będę jej używać w terapii neurologopedycznej, u dzieci z zagrożeniem dysleksji i u których funkcje wzrokowe wymagają wsparcia w terapii.
Małgorzata Pysiewicz
Szkolenie prowadzone przez p. Barbarę jest profesjonalne, pełne informacji wziętych z praktyki gabinetowej, która z pewnością ułatwi diagnozę i przeprowadzenie ćwiczeń w mojej karierze zawodowej. Wiadomości przekazywane są w sposób łatwo przyswajalny, a w razie potrzeby p.Basia pokaże, wytłumaczy, a nawet rozrysuje, aż do skutku. Byłam na wielu szkoleniach, ale Funkcje Wzrokowe faktycznie przybliżyły mi problemy, które są opisywane w różnych skryptach, ale sposób przekazu nie jest tak zrozumiały. P.Basia jest bardzo kompetentną i rzetelną osobą. Posiada ogromną praktykę, w w tym wszystkim jest skromną, sympatyczną i pełną empatii osobą.
Dorita Gręda
DOSTĘP DO KURSU MASZ NA 12 MIESIĘCY NA PLATFORMIE KURSOWEJ!!!
Poszerz swoje możliwości, pomóż swoim podopiecznym!
- ruchy oczu i ich zaburzenia;
- akomodacja i jej zaburzenia;
- widzenie obuoczne i jego zaburzenia
- skurcz akomodacji;
- optodysleksja oraz wpływ zaburzeń widzenia na naukę
- jak ocenić ruchy oczu: fiksacje, sakkady, śledzące, wergencyjne?
- jak zmierzyć akomodację?
- jak ocenić funkcjonowanie widzenia obuocznego?
+ FILMY Z PROCEDURAMI BADAŃ
Ćwiczenia wzmacniające funkcje wzrokowe:
- orientacyjne
- ruchy oczu
- akomodację
- widzenie obuoczne
+ notatki w pdf (umieszczone w kursie)
+ 12 miesięcy dostępu do kursu
+ certyfikat + załącznik
OTRZYMASZ NAGRANIA:
-
Skurcz akomodacji – przyczyny, objawy, postępowanie (45 min)
-
SYNDROM IRLEN – omówienie, objawy, postępowanie (45 min)
– Ruchy oczu- omówienie + zaburzenia (klasyfikacja, przyczyny, postępowanie) + terapia (1,5h)
Najczęściej zadawane pytania:
Czy za zakupiony Kurs mogę otrzymać fakturę?
Oczywiście. Każdy uczestnik kursu otrzyma potwierdzenie zakupu w formie Faktury. Jeżeli prowadzisz Firmę, to podczas składania zamówienia podaj swój Numer identyfikacji Podatkowej (NIP) Mail z linkiem do pobrania dokumentu zostanie wysłany w ciągu maksymalnie 24 godzin od zaksięgowania wpłaty.
Chcę otrzymać fakturę na szkołę lub jednostkę budżetowa, co mam zrobić?
Jeżeli na Państwa fakturze mają się znaleźć dane Nabywcy i Odbiorcy prosimy o kontakt mailowy przed zakupem: bok@cwiczeoko.pl
Jak długo będę mieć dostęp do kursu?
12 miesięcy.
Czy otrzymam jakieś zaświadczenie o odbytym Kursie?
Tak. Do wszystkich Uczestników Kursu wyślemy Certyfikat ukończenia kursu.
Kiedy otrzymam Certyfikat?
Certyfikat i załącznik do certyfikatu w PDF wysyłamy jak najszybciej do kursantów. Wszystkie informacje przekazujemy mailowo, w kolejności zamówień kursu.
Pracuję do późnych godzin wieczornych. Jak mogę wziąć udział w Kursie?
Kurs będzie dostępny w formie video. Każdy z Uczestników będzie otrzymywał wiadomości e-mail zawierające link do konkretnego modułu/części oraz hasło. Filmy można zatem obejrzeć w dowolnym momencie.